«Stao no pao» eller «stå no på»?
PDF

How to Cite

Anderson, Ragnhild. 2022. “«Stao No Pao» Eller «stå No På»?”. Bergen Language and Linguistics Studies 12 (1), 271–294. https://doi.org/10.15845/bells.v12i1.3537.

Abstract

Talemålsopptak med to ungdomsskulekull frå Sogndal, eitt i 2001 og eitt i 2016 med i alt 72 elevar, vert med 15 års mellomrom samanlikna med omsyn til reali­sering av den språklege variabelen /aʊ/ eller /ↄ/ i substantiv, verb og adjektiv. Også bakgrunnsvariablane kjønn, foreldrebakgrunn, klassetrinn og kva del av bygda informantane kjem frå, vert undersøkte for materialet samla. Resultata viser at alle desse bakgrunnsvariablane kan fungera som forklaringskrefter for kor­leis realiseringa av denne variabelen er fordelt blant informantane, og kor­leis dei vel å prata. Det å ha minst éin, men helst to foreldre frå Sogndal, ser ut til å vera eit viktig fellestrekk for dei som diftongerer. Å ha foreldre frå staden kan likevel ikkje predikera at dei nyttar denne varianten. Det vert i artikkelen argu­men­tert for at dei unge heller gjer språklege val ut frå korleis dei vel å iden­tifisera seg sjølve språkleg. Dette vert også stadfesta gjennom informant­utsegner.

https://doi.org/10.15845/bells.v12i1.3537
PDF

Copyright (c) 2022 Ragnhild Lie Anderson

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Authors who publish with this journal agree to the following terms:

Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.

Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.

Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).

Bergen Open Access Publishing